HTML

Érted?

Érted írom, neked mondom... Élj harmóniában, légy önmagad, tegyél a boldogságodért, tanulj az egészségedért!

Friss topikok

  • Gabell: Eltelt egy hét, megvolt a temetés is, elrendeződtek a dolgok. A búcsúztatót én mondtam egy hajón, ... (2011.09.20. 17:31) A dicsőséges mennybe menetel

Utolsó kommentek

  • Gabell: Eltelt egy hét, megvolt a temetés is, elrendeződtek a dolgok. A búcsúztatót én mondtam egy hajón, ... (2011.09.20. 17:31) A dicsőséges mennybe menetel
  • Gabell: Ma egy fantasztikus film ajánlót kaptam, ami "véletlenül" pont a tegnap megírt cikkemhez passzol: ... (2011.07.06. 00:24) Tudatosodás és tudatosság
  • Utolsó 20

...ha még keresed a választ a miértekre.

2011.07.06. 23:53 Gabell

Az ambíciótól az értelemig - filmajánló

Címkék: filmajánló gondolkodásmód

 “Az élet délutánja nem élhető a délelőtti elvek szerint, mert ami elég volt délelőtt, kevés lesz délután. És ami igaz volt délelőtt, délutánra már hazugság lesz belőle.”

ezekkel a mondatokkal vezeti be Dr Wayne W. Dyer (főszerepben) a hallgatóit az EGO és a spiritualitás kapcsolatába.
 
Elgondolkodtató igazságokat mutat be a film teljes (2 órás) terjedelme alatt. Anélkül, hogy elárulnám a teljes történetet, néhány általam is nagyon fontos gondolatot szeretnék kiemelni a teljesség igénye nélkül.
 
Az EGO nem más, mit eltávolítani az életedből Istent (Edge God Out ->EGO) - nagyon tetszett, és találó ez a megközelítés. 
E szerint “az vagy amid van. Nem csak a vagyonod vagy, hanem az is amit csinálsz. És amit csinálsz válik azzá, amit eredménynek nevezünk. Ebből az következik, hogy az értékünk, a sikerünk, az emberi méltóságunk attól függ, hogy mit értünk el. Továbbá az vagy, amit gondolnak rólad. Vagyis a hírneved.” És ezt tényleg így gondoljuk a hétköznapokban.
 
Erre a modellre épül minden, ami körülvesz minket, ezt verjük bele a gyermekeinkbe is (pedig ők még tudnák, hogy ez nem igaz) Leéljük az életünket és közben folyamatosan rettegünk a haláltól, hogy mindent elveszítünk és elmúlunk, oda lesz minden, amit az életünk alatt elértünk és felépítettünk. Belegondolni is szörnyű, hogy milyen érzés lehet azoknak, akik így fogják fel az életüket. Régebben én is azonosultam ezekkel a gondolatokkal annak ellenére, hogy mindig is hittem, hogy a világ nem annyi, amennyit mi a szemünkkel megláthatunk belőle. 
 
Te hogyan gondolod mindezt? Elhiszed, hogy a boldogságod az anyagi javak gyarapításával tud beteljesülni? Én is elhittem. És amikor eltelt pár hét - azután, hogy olyan dolgokat vehettem meg, ami a korosztályomnak elérhetetlen volt, - mégsem maradt tartós ez az örömöm. Persze rám sütötték, hogy nagyon hangulat ember vagyok és nem tudok igazán semminek sem örülni. Pedig csak annyit éreztem, hogy nem ez az igazi megoldás, akkor még nem hallottam az EGO-ról úgy, mint ebben a filmben beszélnek róla.
 
“Ha meghalsz, visszatérsz a Forráshoz, de nem kell meghalj, hogy odakerülj. Meghalhatsz az Ego számára, és átengeded magad az Igazi Szeretetnek, amíg még itt vagy.“
 
Az átlépést a délutánba magunktól nem tudjuk megtenni, viszont kell hozzá az útkeresés, egy nyitott, befogadó szemléletmód, hogy a “belső hang” (amit most az egyszerűség kedvéért nevezek így) hallhatóvá váljék a számodra. Amíg nem találod meg az életcélod, hivatásod, addig nem tud végbe menni ez a változás. Az egészet nem kell rögtön megérteni, egyszerre mindig csak egy kicsit, és ennyi az egész.
 
Ezért is vállalkoztam ennek a blognak a megírására, hogy segítsek összerakni a morzsákat, elmondani azokat a gondolatokat, melyek elősegíthetik a szemlélet váltásodat. 
 
A filmben egyébként elhangzanak ezek a titkok, nem lövöm le előre a “poénokat”.
Egy kimozdulás életed délelőttjéből, és egy magasabb szintre lépés az életedben. És ahogy átlépél életed délutánjába, már nincs visszaút.
 
Ez is nagyon tetszett: az Enthusiasm egy görög eredetű szó: Entheos és Iasm, jelentése: "A benned levő Isten." Ez megint sok mindent megmagyaráz! 
Amikor szenvedéllyel, lelkesedéssel vagy valami iránt, akkor igazából Isten beszél hozzád: ne érj életed végére azt mondván, hogy "mi van, ha rosszul éltem az egész életemet?" Nincs ennél nagyobb tragédia!
 
Elhangzik egy nagyon tanulságos kutatás eredménye is, mely megmutatja, hogyan változnak meg az életcélok, a prioritások a 2. szakaszban.
 
És a legfontosabb: Nem azt vonzod magadhoz, amit akarsz, hanem ami vagy! Olyan kell legyél, amiből származol. És ha Istentől származol, akkor isteni kell legyél! - ezt megérteni első hallásra nem lehet. A továbbiakban írok majd olyan témákról, ami közelebb visz ennek a mondatnak az értelmezéséhez.
 
Végül a Jelenések könyvéből egy idézet: Ha olyan akarsz lenni mint én, tudva, hogy hasonlók vagyunk, én segíteni fogok. Ha nem akarsz olyan lenni mint én, várni fogok, amíg meggondolod magad.
 
Ennek semmi köze az életkorhoz, vagy önmagad megtalálásához. Bárki is lennél, bármennyi idős, csak egy gondolat választ el attól, hogy megváltoztasd az életed.
 
Remélem, most már érted, hogy a filmet érdemes végignézned ;)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://erted.blog.hu/api/trackback/id/tr993045907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása